Scurtă istorie a discului diamantat

Un disc diamantat este un disc circular din oțel cu marginea exterioară diamantată (prevăzută cu diamantate). Marginea acestuia poate avea o configurație dințată/crestată sau continuă iar segmentele (pastilele) sunt impregnate cu diamante sintetice. Nucleul lamei este un disc de oțel, confecționat cu mare precizie și prevăzut cu fante. Astăzi utilizăm discuri diamantate de diferite dimensiuni pentru a tăia materiale precum: beton, asfalt, granit, piatră naturală etc.

Să ne întoarcem puțin în timp, în momentul în care Richard Felker a dezvoltat prima lamă diamantată, mai precis în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Pentru prima dată, farmacistul utilizează unelte rudimentare pentru a atașa unui nucleu de oțel un mix realizat din diamante naturale, pulbere metalică și ulei de măsline. Inițial denumite lame “Rimlock”, discurile au avut ca scop principal tăierea materialelor dure, precum piatra.

În perioada 1942-1945, Felker dezvoltă pentru Statele Unite ale Americii primele discuri diamantate (cu segmente confecționate din particule de diamant natural) realizate prin sinterizare. În anul 1950, discurile farmacistului  încep să se producă la scară industrială de către Dresser Industries. Pe parcursul anilor, una dintre cele mai importante modificări aduse discurilor a fost introducerea diamantelor realizate sintetic. Astăzi, acestea sunt atent selecționate după formă, dimensiune, calitate și fragilitate, urmând să fie ulterior amestecate cu o pulbere metalică, ce conține elemente precum cobalt, fier, tungsten, cupru, carburi și alte materiale.

Sursa foto: http://gemologyonline.com/

Scurtă istorie a sculelor: ruleta

  • În anul 1869, Alvin J. Fellows din Connecticut (SUA) a obținut primul brevet pentru un instrument de măsură într-o carcasă circulară.
Istoria ruletei
Sursa: www.connecticuthistory.org
  • În anul 1922, Hiram A. Farrand primește brevetul pentru care aplicase în anul 1919. Inventatorul a reușit să ducă mai departe creația lui Alvin J. Fellows și să realizeze o ruletă asemănătoare cu cea pe care o folosim astăzi. Dulgherii au început să adopte invenția lui Farrand, iar între anii 1922-1926 ruletele se produceau în masă.
Istoria ruletei 1922
Sursa: www.woodworkersjournal.com
  • În 1931 compania Stanley cumpără drepturile pentru producția ruletei de la Hiram A. Farrand, iar din același an inventatorul începe să lucreze pentru compania Stanley.
  • 1932 – a fost nevoie doar de un an pentru ca Stanley să extindă conceptul lui Farrand și să creeze trei tipuri diferite de rulete, pentru trei tipuri de utilizatori finali.
  • Șase ani mai târziu, compania Stanley scotea pe piață primul model de ruletă cu sistem de blocare, dar fără sistem de retragere.
  • În 1956 apare ruleta Stanley cu sistem de retragere a benzii, aceasta fiind considerată și prima ruletă modernă.
  • În 1963, Stanley primește brevetul pentru sistemul PowerLock. Pentru prima dată, inovația a permis utilizatorului să extindă lama ruletei și apoi să o fixeze în poziție, sistem ce permitea folosirea ruletei cu o singură mână.

    Prima ruletă Stanley cu sistem Powerlock
    Sursa: www.stanleytools.com
  • În 2013, pentru a marca 50 de ani de la prima ruletă cu sistemul PowerLock, Stanley scoate pe piață o versiune aniversară în ediție limitată.
Ruletă Stanley ediție aniversară
Sursa: www.stanleytools.com

Scurtă istorie a sculelor: mașina de tuns iarba

  • Istoria mașinilor de tuns iarba începe în anul 1832, atunci când britanicul Edwin Beard Budding a inventat primul instrument mecanic de tuns iarba. Pentru prima dată, iarba nu mai era tăiată cu ajutorul coasei, foarfecii sau cu ajutorul dispozitivelor bazate pe tracțiune animală.
Mașină de tuns iarba 1832
Sursa: www.sciencemuseum.org.uk
  •  În Statele Unite ale Americii, primul brevet pentru o mașină de tuns iarba a fost obținut de Amariah Hills, pe 12 ianuarie 1868.
  • În 1902, compania britanică Ransomes Automaton  a produs prima mașină de tuns iarba prevăzută cu motor cu ardere internă alimentat cu benzină.  În Statele Unite ale Americii, prima mașină de tuns iarba cu motor pe benzină a fost fabricată în 1914, de către compania Ideal Power Mower Co., având la bază invenția lui  Ransom E. Olds. Perioada de după Primul Război Mondial a adus o creștere fără precedent a interesului pentru mașinile de tuns iarba.
Prima mașină de tuns iarba cu motor pe benzină
Sursa: en.wikipedia.org
  •  Mașina de tuns iarba cu lamă rotativă a fost introdusă doar după ce motoarele au fost suficient de puternice pentru a asigura viteza necesară funcționării. La începutul anilor 1930, Power Specialties Ltd. introducea o mașină rotativă, cu motor pe benzină. Inovațiile din anii ’30 și ’40 au dus la apariția unor modele mai mici, cu motoare mai puternice.
  •  În  anii ’60 mașinile de tuns iarbă alimentate cu benzină au ajuns să fie foarte populare, mai ales după ce introducerea de componente de plastic a dus la scăderea costurilor de producție și implicit a prețurilor.
Mașină de tuns iarba anii 50
Sursa: www.gasenginemagazine.com
  •  Un moment foarte important în istoria mașinilor de tuns iarba a fost introducerea echipamentelor fără fir, alimentate cu ajutorul bateriilor.
  • Cea mai nouă inovație în materie de mașini de tuns iarba este reprezentată de robotul de tuns iarba modern. Până la finalul anului 2005, această categorie era pe locul doi în topul roboților utilizați în scop comercial. Cu toate acestea, primul robot de tuns iarba a fost MowBot,  brevetat în 1969.
Mowbot 1969
Sursa: www.mowbotics.com.au

Scurtă istorie a sculelor: mașina de găurit

  • Brevetul pentru primul burghiu a fost obținut în anul 1889, de către doi inventatori australieni,  Arthur James Arnot și William Blanch Brain. Pe atunci, burghiul era utilizat doar pentru găurirea materialelor precum piatră sau cărbune.
  • După doar 6 ani, invenția celor doi a fost miniaturizată și actualizată de Wilhelm Emil Fein și Carl Fein, proprietarii companiei C. & E. Fein GmbH.  Cei doi au inventat în 1895 prima mașină de găurit electrică portabilă. Frații Fein au continuat dezvoltarea mașinii de găurit, iar în anul 1900 incorporau, la realizarea uneltei, elemente de aluminiu pentru diminuarea greutății acesteia.
Prima mașină de găurit electrică
Sursa: www.schule-bw.de
  • În anul 1917 compania Black & Decker a patentat prima mașină de găurit portabilă cu comutator de declanșare. Aceasta avea aproximativ forma mașinii de găurit pe care o utilizăm astăzi, un design de tip “pistol”, dar și o greutate mult mai redusă.
    Mașină de găurit 1917
    Sursa: www.woodworkingtalk.com

     

  • În 1932 apare prima mașina de găurit produsă de Robert Bosch GmbH.
  • În anul 1961, Robert H. Riley dezvoltă pentru Black & Decker  prima mașina de găurit cu acumulator. Aceasta era alimentată cu ajutorul unor baterii nichel-cadmiu.
  • În 1978 apare prima mașină de găurit cu acumulator de la Makita, alimentată cu ajutorul unor baterii nichel-cadmiu.
Mașină de găurit Makita 6010D
Sursa: www.makitatools.com

 

  •  Astăzi, mașina de găurit (bormașina) se află în topul uneltelor de bază ce nu trebuie să lipsească din nicio casă.